Slavíme první narozeniny!
Boucháme šampáňa, krájíme koláče a taky se přesouváme do větších prostor. Ale o tom později. Od spuštění našeho e-shopu s udržitelnými dárky uběhl přesně rok a jako dárek jsme vám nadělili 10 % slevu na všechny produkty naší značky Nakup na Dobro na e-shopu. Až do neděle 31.7.
Připomeňte si s námi, jak to celé začalo
Loni na Zelený čtvrtek se nám zazelenalo. Díky crowfundingové kampani na HitHit, ke které se připojil i ambasador projektu Lukáš Hejlík, se nám podařilo přesáhnout cílovou částku 500 000 Kč. Mezi odměnami byly třeba retro SDGs céčka, Vaječňák, co má koule, nebo Spisovka z banneru Národního muzea, které teď najdete na e-shopu.
Neotáleli jsme a ihned jsme spojili síly se sociálním podnikem Ergotep. Chvíli na to díky právní podpoře Peyton Legal vypukla jízda. Jízda, díky které dáváme práci hendikepovaným lidem v regionu, kteří se na jeho provozu a logistice podílejí. Dobrodružství, které má poslání měnit nákupní chování zákazníků směrem k udržitelnosti. Pomocí dárků, které mají smysl – pro obdarované, společnost i přírodu. Díky prvnímu českému e-shopu s udržitelnými dárky.
Eko doprava zdarma
Od začátku jsme hledali dopravu, které by sama planeta dala zelenou. A našli. Díky spolupráci s DPD doručujeme Dobro až k vám do domu, ekologicky a zcela zdarma. DPD totiž jede vlastní zelenou strategií. Svou uhlíkovou stopu měří, redukuje a zvýšené emise plně kompenzuje financováním projektů čisté energie v různých lokalitách na světě. Výsledkem je 100% uhlíkově neutrální doručování balíků s nulovými extra náklady pro zákazníky.
Zero waste balení
Pro někoho odpad, pro nás obal. Dobro běžně balíme do již jednou použitých kartonových krabic, které se kvalitou vyrovnají krabicím novým a předčí je v šetření přírody a nákladů.
A jak to vypadá v praxi?
Pokud potřebujeme krabici dodat trošku noblesy, polepíme ji papírovou páskou s potiskem nebo stylovým razítkem, což je nejekologičtější varianta. Ekologicky nebalíme jen na venek, ale i uvnitř. Z kartonu, který už nelze použít jako obal, si sami vyrábíme výplň balíků. Tu pro ochranu dobra uvnitř zásilky používáme nejčastěji. Někdy ji nahradíme zmačkaným papírem, který už dosloužil, nebo vlnitou papírovou lepenku. A třeba taková skleněná lahev na víno skvěle padne do prázdné kartonové role, na které byl kdysi obalový materiál, nebo do tubusu od lepenky!
Zasaď objednávku i strom!
A na oplátku za to, že u nás ušetříte za dopravu, můžete k objednávce přihodit sazenice stromů. My je společně s organizací PEFC v době vhodné pro sázení společně s dalšími 3 204 stromy, které se vám od spuštění e-shopu podařilo zakoupit, v okolí našeho skladu na Vysočině. Tam, kde jsou lesy zasažené kůrovcovou kalamitou nejvíce.
Dobro pro všechny i pro planetu
Naším snem, cílem i společnou vizí je změnit nákupní chování zákazníků směrem k udržitelnosti, u jednotlivců počínaje, velkými firmami konče. A k tomu neodmyslitelně patří také DOBROčinnost. Proto od samotného začátku dáváme naším zákazníkům šanci měnit s námi svět k lepšímu. Pomocí charitativních kampaní, které umísťujeme do košíku jako volitelnou podporu za pár korun.
Společně se nám tak podařilo:
- nakoupit 3 204 sazenic smíšených stromů pomocí modulu Vysaď strom
- jen v samotném prosinci darovat 623 Nocleženek pro lidi v nouzi
- od nového roku spustit kampaň Kytka pro babi a dědu a ve spolupráci s Aranžerií rozveselit přes 200 seniorů
Získali jsme ocenění Udržitelný e-shop roku
Třináctý ročník soutěže ShopRoku, kterou každoročně vyhlašuje nákupní rádce Heureka.cz, poprvé v historii oceňoval také udržitelnost. Cenu Udržitelného e-shopu roku získal právě e-shop Nakup na Dobro. Nové ocenění za udržitelnost na Heurece snadno poznáte díky zelenému logu.
Z vítězství za udržitelnost v tak prestižní soutěži jako je ShopRoku mám nesmírnou radost. Nakup na Dobro jsme totiž od samého začátku budovali tak, aby měl udržitelnost přímo v DNA. Jsem moc ráda, že si toho všímají odborníci i spotřebitelé. Bude nám ctí, pokud se Nakup na Dobro stane pro další e-shopy inspirací a návodem, jak být v oblasti e-commerce udržitelnější. Na druhé straně ocenění vnímáme jako obrovský závazek posouvat se v udržitelnosti neustále dál. Abychom měli jistotu, že u nás zákazníci skutečně nakupují na Dobro svoje i planety, rozhodli jsme se nově změřit a kompenzovat svoji uhlíkovou stopu.
Lucie Mádlová
....a taky Růžového delfína
Za komplexní vytvoření a realizaci společensky prospěšného e-shopu s udržitelnými produkty a dárky jsme získali cenu Růžového delfína, kterou převzala v soutěži Marketér roku 2021 Lucie Mádlová. Hlavním cílem soutěže je prišpívat k rozvoji marketingu v Česku, popularizovat výrazné osobnosti oboru a vyzdvihnout jejich odbornou úroveň.
Za Dobro nákupy vracíme peníze
Naše spolupráce s Hello bank! symbolicky odstartovala již v rámci celosvětového svátku štědrosti Giving Tuesday, kdy jsme na e-shopu spustili prodej Nocleženek. Společnost Hello bank! jich společně s Nakup na Dobro v rámci své Giving Tuesday aktivity zakoupila rovnou tisíc.
A od 1. července jsme společně s naším partnerem udržitelných nákupů Hello bank! vymysleli způsob, jak zážitek z našeho e-shopu ještě o kus více zpříjemnit. Za každý nákup zaplacený HelloPay kartou lze získat 5 % zpět (až do výše 500 Kč měsíčně).