Dobrý pocit
Váš košík zatím neobsahuje žádné dobro.
Změníte to?

Náš příběh, jak to začalo

V Asociaci společenské odpovědnosti dlouhodobě usilujeme o to, aby se společenská odpovědnost a udržitelnost stala přirozenou součástí podnikání i fungování každé organizace v Česku. Pod jednou střechou tak v současné době se stejným cílem sdružujeme na 400 takových organizací. Od velkých firem, přes malé a střední podniky v regionech, až po sociální a společensky prospěšné podniky, neziskové organizace, nadace, školy, města i kraje. Společně učíme společnost intuitivně posilovat odpovědnost za místo a planetu, na které žijeme.

Ani velké cíle se neobejdou bez malých detailů. Proto jsme v roce 2018 dali hlavy a možnosti dohromady. Vznikl tak katalog udržitelných dárků našich členů, který přinesl více než 170 tipů na dárky, které jsou originální a dávají smysl.

Po čtyřech letech jsme se rozhodli naše úsilí posunout o pořádný krok dál. Dát našemu katalogu udržitelných dárků novou tvář. Spojili jsme síly se sociálním podnikem Ergotep a společně vytvořili společensky odpovědný e-shop Nakup na Dobro.

Proč u nás nakupovat

Nakoupíte na dobro svoje, planety a hlavně řady českých podnikatelů, sociálních podniků, chráněných dílen a dobročinných projektů řady neziskových organizací.
Udržíte si dobrý pocit
Ve spolupráci s našimi členy jsme pro vás sestavili sortiment smysluplných dárků a reklamních předmětů, které potěší nejen obdarované, ale i společnost a přírodu. V nabídce najdete designové upcycle výrobky, bio a fairtrade produkty, ale třeba i charitativní předměty a služby, jejichž koupí podpoříte české lokální podniky a neziskové organizace. Firemní zákazníky jistě potěší možnost reklamního brandingu a náhradní plnění na celý nákup včetně dopravy.
Zero waste balení
Jsme si vědomi, že nejlepší obal, je ten který nikdy nevznikl. Proto je recyklujeme a použitým i vratným krabicím nebo pytlům od mouky dáváme druhou šanci. Není třeba se obávat, i tak chrání ekologické balení nejen planetu, ale též vaši dobro zásilku. Nemusíte tak mít obavy, že by vám například sklenice s medem osladila váš dobro nákup. Budeme doufat, že obaly ještě někdy využijete nebo alespoň pečlivě vyrecyklujete.
Eko doprava zdarma
Hledali jsme dopravu, které by sama planeta dala zelenou. A našli. Partnerství s dopravcem DPD nám umožní doručovat dobro až k vám do domu, ekologicky a zcela zdarma, ať už bude hodnota vašeho nákupu jakákoliv. Garantujeme vám navíc 100% uhlíkovo–neutrální přepravu. Na oplátku za to, že u nás ušetříte za dopravu, nám můžete pomoci obnovit české lesy po kůrovcové kalamitě. Lokálně, v okolí našeho skladu na Vysočině.
Podpora lidí s handicapem
Váš nákup má smysl i pro desítku zaměstnanců sociálního podniku Ergotep, který zapojuje do pracovního procesu primárně osoby se zdravotním postižením. Právě ten nám totiž pomáhá držet e-shop v chodu. U toho ale nekončíme. Osoby se zdravotním znevýhodněním podpoříte také zakoupením jakéhokoliv produktu z nabídky, jež pochází z výroby chráněných dílen či sociálních podniků. A takových výrobků je u nás téměř většina.

Zasaďte objednávku i strom

Pomozte nám obnovit české lesy po kůrovcové kalamitě v okolí našeho skladu. Na oplátku za to, že u nás ušetříte za dopravu. Do svého nákupního košíku máte možnost zasadit dvojitou dávku na dobro – udržitelný produkt můžete doplnit sazenicemi stromů, o jejichž výsadbu se za vás postaráme s organizací PEFC. Podpoříte obnovu lesů na Vysočině a navíc snížíte uhlíkovou stopu svých nákupů.

Chci vysadit strom
Logo PEFC

Asociace
společenské
odpovědnosti

Jsme největší iniciativou společenské odpovědnosti (CSR) a Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) od OSN v Česku. Podařilo se nám pod jednou střechou propojit několik důležitých sektorů (firmy, veřejný sektor, neziskový sektor a vzdělávací instituce). Díky tomu můžeme na maximum přispívat k vytváření odpovědné společnosti, která se ve svém počínání navrací k tradicím a hodnotám. Otevíráme ve společnosti nová témata, prostor pro sdílení zkušeností a spolupráci napříč sektory. Pod značkou Giving Tuesday také aktivně rozvíjíme kulturu dárcovství v Česku.

Jsme průkopníky Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) v Česku. Ty nejlepší projekty, které SDGs naplňují, každoročně oceňujeme v Cenách SDGs, unikátním konceptu za naplňování globálních cílů OSN v Česku, které inspiruje celý svět.

Sociální
podnik
Ergotep

Ergotep sídlí ve městě Proseč, které je obklopeno malebnou přírodou Pardubického kraje. Jeho hlavní činností jsou kompletní služby pro e-shopy, tzv. fulfillment – skladování, distribuce, logistika, zákaznická péče a call centrum. Příběh samotného procesu už vytváří kolektiv z Ergotepu. 18 let pracují na tom, aby jednotlivé služby byly dokonalé. Své o tom může hovořit společnost TESCOMA, Hamé nebo Vileda, pro které zajišťují fulfillment jejich e-shopu. Základ úspěchu tvoří zaměstnanci, kteří navzdory svým zdravotním znevýhodněním, odvádí profesionální práci. Tvoří tím hlavní myšlenku celého podniku, který už od začátku chtěl dát příležitost lidem, kteří ji někde jinde obtížně hledali. Aktuálně spolupracuje na projektu Nakup na Dobro s Asociací společenské odpovědnosti.

Označení
produktů

SDGs
Tzv. Cíle udržitelného rozvoje (z ang. Sustainable Development Goals). Na Summitu o udržitelném rozvoji v New Yorku se na nich shodly všechny členské státy OSN v rámci tzv. Agendy 2030. Jedná se o společný plán, jak do roku 2030 zajistit, aby všichni lidé na zemi žili důstojný život bez chudoby, hladu a nerovností. Ikonky SDGs u jednotlivých produktů označují cíl, k jehož naplnění daný výrobce svým produktem přispívá. U každého z produktů tak najdete primární cíl, který produkt naplňuje.
BIO
Biopotravina je produkt vyprodukovaný v souladu s požadavky zákona č. 242/2000 Sb. o ekologickém zemědělství, nařízení Rady (ES) č. 834/2007 a nařízení Komise (ES) č. 889/2008. Každá potravina, která je označená slovem BIO či jiným odkazem na způsob produkce v ekologickém zemědělství, musí být na obalu opatřena kódem organizace, která provedla kontrolu, zda výrobek splňuje podmínky pro biopotraviny.
FAIRTRADE
Známkou FAIRTRADE® je označeno zboží, které vzniklo v souladu se standardy Fairtrade International. Při jeho výrobě byla v celém dodavatelském řetězci dodržena stanovená sociální, environmentální i ekonomická kritéria, na což dohlíží nezávislá auditorská společnost FLOCERT. Fairtrade Česko a Slovensko zastupuje Fairtrade International v České republice a na Slovensku.
BRANDING
Vybraní výrobci vám na zakázku obrandují produkty, které se rázem promění v originální dárky. Má to rovnou dvě výhody – dáte svým obchodním partnerům či zaměstnancům najevo, že to s naší planetou myslíte vážně a udržíte své logo na očích.
SOCIÁLNÍ PODNIK
Sociální podnik realizuje podnikatelské aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí. Hraje důležitou roli v místním rozvoji a často vytváří pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním, sociálním nebo kulturním znevýhodněním. Zisk je z větší části použitý pro další rozvoj sociálního podniku.
UPCYCLE
Upcycling, neboli česky upcyklace, je způsob znovuvyužití materiálu. Cílem je přeměna starých a nepotřebných materiálů na produkty s vyšší užitnou hodnotou než měl původní výrobek.
CHARITATIVNÍ MERCH
Pod označením Charitativní merch jsou zařazeny produkty neziskových organizací a nadací, z jejichž prodeje jde určitá částka na podporu dané organizace nebo charitativního projektu.
CHRÁNĚNÁ DÍLNA
Chráněná dílna je pracoviště, kde jsou zaměstnávány osoby se zdravotním postižením, kterým jejich postižení téměř znemožňuje získání zaměstnání na otevřeném trhu práce.