Nakupujte udržitelně od začátku do konce
Určitě s námi budete souhlasit, když řekneme, že ekologie a udržitelnost jsou v poslední době zásadním tématem a to pro čím dál více z nás.
Podle pravidelného průzkumu E-shopper barometer balíkového přepravce DPD, si dokonce až 70 % Evropanů myslí, že firmy a značky by měly být společensky odpovědné a dbát na udržitelnost svých výrobků. To už je celkem vysoké číslo, co myslíte? Je také dobře, že v této souvislosti už přemýšlíme o krok dál, než dříve - je skvělé, že jsem si koupil/a např. udržitelné tričko, ale jakou uhlíkovou stopu zanechá, než mi přijde domů? A bude to tedy ještě vůbec udržitelný nákup?
Když se e-shop Nakup na dobro rozhodl nabízet udržitelné dárky, bylo hned jasné, že je potřeba také vyřešit, jak se k vám dostanou spolehlivou a zároveň co nejvíce ekologickou cestou. Proto se jeho výhradním zeleným přepravcem stalo DPD, které vám bude doručovat nakoupené dárky zcela bez uhlíkové stopy.
Ekologické doručování je velké téma, to určitě budete souhlasit. Pro DPD bylo vždy prioritou a rozhodně není žádnou novinkou. Již v roce 2012 učinili první krok a v rámci programu společenské odpovědnosti Driving Change se zavázali k uhlíkové neutralitě. Od té doby se udržitelnost stala jádrem jejich identity - v DPD dokonce říkají, že je součástí jejich firemní DNA. Neustále proto testují nové technologické vychytávky a přináší inovativní bezemisní řešení, která nám všem pomáhají k zelenější současnosti i budoucnosti.
Jak v praxi zelená přeprava vypadá a co pro vás v DPD chystají?
- Když se přepravují balíky a provozují administrativní budovy a depa, bohužel se nelze plně vyhnout vzniku emisí – v DPD je ale 100% kompenzují, a to prostřednictvím nejrůznějších ekologických projektů po celém světě, třeba budováním větrných elektráren v Indii a nebo přeměnou skládkového plynu v Brazílii na „ekologickou elektřinu“.
- Do roku 2025 bude DPD ve 225 evropských městech včetně Prahy a Ostravy doručovat pouze bezemisně, velmi brzy poté budou následovat i další česká města.
- Od loňského listopadu je DPD součástí městského mikrodepa na pražském Těšnově (Florenci). Centrum města z něj obsluhují ekokurýři na elektrokolech, tříkolkách a pěšky. Do konce dubna tohoto roku se jim podařilo ekologicky doručit již více než 23 000 balíků a mikrodepo tak ušetří 8,75 tun emisí CO2 za rok. Magistrát právě teď připravuje další podobný projekt, tentokrát pro změnu na pražském Smíchově a DPD se na něm bude určitě také podílet. Zároveň chce rozšířit mikrodepa také do dalších českých měst, například do Brna.
- V DPD pravidelně optimalizují trasy kurýrů a navyšují počet výdejních míst Pickup, aby snižovali počty najetých kilometrů. Díky široké partnerské síti mají v současné době již více než 1300 Pickup parcelshopů a od srpna k nim přidají i samoobslužné boxy. Výdejní místa můžete najít ve vybraných prodejnách, v trafikách, na různých čerpacích stanicích i v papírnictvích. Více najdete na jejich webových stránkách.
- Jak už jsme zmínili výše, letos v srpnu spustí DPD velkou vychytávku - první inovativní samoobslužné boxy, které budou součástí výdejní sítě Pickup a jako jediné v rámci balíkových přepravců v Česku zvládnou zásilky nejen vydávat, ale také posílat. Budou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, poradí si i s objemnějšími zásilkami a vyzvednutí i odeslání balíčku vám nebude trvat déle než půl minuty. Boxy opět pomohou snížit počty najetých kilometrů a tedy i uhlíkovou stopu. To zní fajn, ne?
- Zajímá vás, jak je na tom ovzduší v Praze? DPD taky a chce se podílet na jeho zlepšování. Letos tak spustí speciální program, který bude měřit a kontrolovat jeho kvalitu. Praha byla vybrána mezi prvních deset evropských měst, která jsou součástí této iniciativy.
- Každým rok se DPD účastní akce Ukliďme Česko, jejímž cílem je odlehčit nelegálně vzniklé černé skládky. Před propuknutím úklidu kurýři zdarma rozvážejí balíčky s úklidovým materiálem pro zúčastněné dobrovolníky. Do úklidu se zapojují i zaměstnanci, protože všichni sdílí hodnotu, že „všichni žijeme na stejné planetě a tu je třeba chránit“.
Je toho dost, nemyslíte? Aby toho nebylo málo, teď k tomu přibude i spolupráce s Nakup na Dobro. 😊