Nakup na Dobro očima Ergotepu
Proč Nakup na Dobro? Otázka společenské odpovědnosti je pro Ergotep vždy důležitým tématem. Když vedení oslovila zakladatelka Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlová s vizí vytvořit e-shop s udržitelnými dárky, pro který by Ergotep zajišťoval samotný provoz, bez váhání souhlasili.
„Dlouholetá cesta našich firem vedla ke společnému cíli a zhmotnila totožnou myšlenku v podobě e-shopu Nakup na Dobro. Jsme hrdí, že můžeme být průkopníkem společenské odpovědnosti a ukázat společnosti pohled v jasnějším světle. Těšíme se, až budeme společně vzpomínat na začátky tohoto úspěšného projektu,“ dodává generální ředitel Ergotepu Jiří Černý.
Hlavním smyslem jejich podnikání Ergotepu je začlenění osob s hendikepem do běžného života.
Hendikep není brán jako překážka, ale jako příležitost. Vzorovým příkladem je zaměstnanec Ondra, který v Ergotepu pracuje více jak 13 let. Od narození je neslyšící, tak mu vytvořili pracovní místo „na míru“, upravené pracovní prostředí, zkrácená pracovní doba atd.
A podobných příkladů mají ve firmě mnoho, konkrétně 284. Být součástí projektu Nakup na Dobro navíc dává možnost vytvořit desítky pracovních míst, od balení objednávek až po zákaznický servis právě pro lidi s hendikepem.
Lidé z Ergotepu jsou u projektu od samého začátku a to znamená velký závazek. Nechtějí o udržitelnosti jenom mluvit, chtějí ji i vytvářet. Proto si pro skladování produktů do e-shopu vybrali opuštěnou až skoro chátrající budovu v Havlíčkově Brodě, která musela projít rozsáhlou rekonstrukcí a byl ji vdechnut nový život. Při balení se nevytváří přebytečný odpad a použité krabice se skartují a vytváří se z nich výplň, která se vkládá do balíčků, aby objednávky dorazily nepoškozené až k zákazníkům.
Nakup na Dobro není jen o udržitelnosti, ekologii a sociálním pohledu, ale také o vzájemné spolupráci. Dodavateli produktů jsou malé podniky, živnostníci, ale především neziskové organizace a sociální podniky, kterým Asociace společenské odpovědnosti. a Ergotep pomáhají růst v oblasti e-commerce. Těmto firmám mnohdy chybí dostatek zkušeností, času a finančních prostředků, aby mohli spustit vlastní e-shop.
Z myšlenky a vize se vytvořil projekt, ve který věří nejen lidé v Ergotepu, ale všichni, co se o samotném projektu měli možnost dozvědět.